Erasmus +


2019

RMDV audzēkne Polina Bule:

Pirmo reizi pie okeāna

Atceroties praksi Portugālē, es jūtu tikai pozitīvas emocijas. Man ļoti patika, ka pēc prakses mums bija brīvais laiks, kuru pavadījām, apmeklējot jaunas, skaistas  un interesantas vietas. Atmiņā palicis brauciens pie okeāna, to savā dzīvē redzēju pirmo reizi. Pateicoties praksei, sapratu, ka ir svarīgi sevi pilnveidot un attīstīt katru dienu, jo mūsdienas ir visas iespējas to darīt.

Projekts ,,Eiropas mākslas un dizaina skolu labā pieredze karjeras atbalsta sekmēšanā’’, Nr.2019-1-LV01-KA102-060244

Nav jābrauc tālu, lai iegūtu jaunu pieredzi

RMDV audzēkne Samanta Šubrovska:

Nav jābrauc ļoti tālu, lai iemācītos kaut ko jaunu un gūtu pieredzi savā nozarē. Tam ir labs apliecinājums – mūsu prakse Viļņas profesionālās izglītības centrā Lietuvā. Papildus pēc foto nodarbībām jauna informācija mākslas vēsturē, apmeklējot un uzlūkojot pilsētas senākās ēkas, to arhitektūru.

RMDV audzēkne Darja Veselova:

Savu dzīvi saistu ar fotodizainu, tāpēc man ir būtiska starptautiskā pieredze. Redzēt, dzirdēt un sajust, kā fotogrāfija attīstās un mainās pasaulē.

RMDV audzēkne Laura Emīlija Pozņaka:

Tā kā praksē biju pirmo reizi, man daudzas lietas bija kā atklājums. Neierasti bija strādāt ar analogo fotogrāfiju, jo rezultāts nav redzams uzreiz. Sava veida pieredze arī pārvietošanās sabiedriskā transportā Viļņā, kas ir daudz lielāka nekā Rēzekne.

RMDV audzēknis Ņikita Višņakovs:

Mani visvairāk piesaistīja darbs studijā – fotografēt portretus, jo patīk darbs ar cilvēkiem. Šogad prakse bija vēl vērtīgāka un uzdevumiem sarežģītāka, kas radīja lielāku interesi.

RMDV audzēkne Zane Siliņa:

Tā kā šajā skolā praksē biju otro reizi, jutos brīvāk. Ļoti patika strādāt kopā ar jauniešiem no Lietuvas. Sarunas angļu valodā nenoliedzami uzlaboja manu svešvalodu.

RMDV audzēkne Lolita Mikijanska:

Es vēl gribu būt praksē kādā no Lietuvas skolām. Vienmēr ir iespēja iemācīties jaunas lietas, palikt zinošākiem un radošākiem, vairāk iepazīt pašiem sevi.

RMDV skolotājs Leonīds Važnais:

Lietuvas skolas audzēkņiem lasīju kursu par modeļu lomu fotogrāfijā. Viņu mācību programmā tāda nav. Biju patīkami pārsteigts, ka pēc nodarbībām daudzi jaunieši pienāca un teica, ka tas viņiem ļoti noderēs. 

Projekts ,,Eiropas mākslas un dizaina skolu labā pieredze karjeras atbalsta sekmēšanā’’, Nr.2019-1-LV01-KA102-060244

RMDV audzēkne Betija Elīza Lāce:

Esmu kļuvusi ne vien zinošāka, bet arī drosmīgāka

Tu iepazīsti pats sevi  un gūsti neatkārtojamu pieredzi. Es esmu ļoti pateicīga par šādu iespēju – būt praksē Portugālē, jo man patīk izzināt jaunas vietas, iepazīties ar cilvēkiem, pielāgoties un būt radošai inovatīviem uzdevumiem, ko sniedz šādas prakses. Pateicīga esmu arī par tādiem izaicinājumiem, kā sadzīvošana kopā ar skolas biedriem, orientēšanās nezināmā vietā un par neveiklajiem brīžiem veikalos pie kasēm, kad kasieres runā portugāliski un tu izliecies, ka visu saproti. Noderīgas bija mācības programmā Sketchup, jo, atgriežoties Latvijā, savā skolā varēju strādāt ar šo programmu un izveidot sev nepieciešamos objektus. Manuprāt, šīs pieredzes laikā es kļuvu nedaudz drosmīgāka, jo vajadzēja iepazīt jaunus cilvēkus un runāt ar viņiem angļu valodā

Projekts ,,Eiropas mākslas un dizaina skolu labā pieredze karjeras atbalsta sekmēšanā’’, Nr.2019-1-LV01-KA102-060244

RMDV audzēkne Sintija Sorokina:

Es kļuvu daudz patstāvīgāka, tagad protu plānot savu laiku un aktivitātes. Zināšanas angļu valodā sekmīgi izmantoju saskarsmē ar prakses vadītāju, gidiem, pārdevējiem, satiktajiem cilvēkiem, kā arī prezentējot savu gala darbu Portugālē. Prakse bija arī nenovērtējama iespēja apskatīt elpu aizraujošo Portugāles skaistumu, satikt prasmīgus cilvēkus un iegūt jaunas paziņas.

Projekts ,,Eiropas mākslas un dizaina skolu labā pieredze karjeras atbalsta sekmēšanā’’, Nr.2019-1-LV01-KA102-060244

2018

RMDV audzēkne Ieva Geidāne:

Prakse kā piedzīvojums

Prakse Portugālē bija piedzīvojums. Tā bija lieliska iespēja strādāt restaurācijas firmā ,,Akto” un apgūt daudz jaunu un interesantu iemaņu, kā defektu labošanu ar vasku un šellaku, apgūt šellakas klāšanas tehnoloģiju, pilnveidot savas iemaņas salaidumu taisīšanā un detaļu protezēšanā. Apgūtās prasmes man noderēs, strādājot pie diplomdarba, un paplašināja zināšanu loku.

    Man ļoti patika izbraukumi pie dabas un ekskursiju dienas. Lai gan grafiks bija noslogots, tas bija bagāts ar dažādiem piedzīvojumiem. Skaistie vēstures pieminekļi un māksla ļāva labāk saprast valsts piederīgo skaistuma izjūtu un prasmes. Mani pārsteidza vietējais klimats un stāvās Lisabonas ieliņas, kuras rotāja flīzēm klātās ēkas ar balkoniņiem un veļas striķiem.

    Man bija patiess prieks piedzīvot šīs trīs nedēļas Portugālē. Iepazīt vietējo kultūru, mākslu, ēdienus un satikt daudz jauku un pretimnākošu cilvēku. Paldies par doto iespēju un nenovērtējamajiem iespaidiem, un dabas skatiem kā no pastkaršu bildēm!

Projekts ,,Inovācijas mākslas un dizaina izglītībā – pamats radošās industrijas darba tirgum’’, Nr.2018-1-LV01-KA102-046906

RMDV audzēkne Dīva Kazimirjonoka:

Esmu kļuvusi pašpārliecinātāka

Par iespēju būt praksē ārzemēs uzzināju no savas grupas audzinātājas un pieteicos. Izturēju konkursu, jo ļoti gribēju paplašināt savu redzesloku un iepazīt mākslu, citu tautu kultūras un visu ar to saistīto.

 Prakses laikā tiešām iepazinu citas tautas kultūru. Dzīvoju svešā ģimenē, komunikācija bija angļu valodā. Sākumā nejutos droši, taču šī pieredze man bija ļoti svarīga.

Mana prakse bija teātrī. Tas bija aizraujoši, jo man patika dotie darbi, kurus bija jāveic. Vislabāk saistīja tie, kuros bija jāpielieto mākslinieciskā pieeja – Ziemassvētku dekorāciju veidošana teātra skatuves priekšplānam. Paralēli man tika uzdoti maza apjoma darbi, kuri bija jāpaveic pa dienas laiku, kā, piemēram, datu tabulu izveidošana veicamajiem darbiem, tabulu pārbaudīšana, vai noteiktais aktieris ir ieradies uz savu mēģinājumu.

Pa šo laiku darba vietā satiku daudzus jauniešus no citām valstīm: Itālijas, Francijas, Čehijas, Zviedrijas. Jaunieši bija atvērti sarunām un ieinteresēti klausīties, ko es pastāstīju par sevi un savu valsti. Ļoti sadraudzējos ar meitenēm, kuras bija pozitīvas un vienmēr piedāvāja savu palīdzību kādā neskaidrā lietā.

Es viennozīmīgi varu teikt, ka prakses laikā ieguvu pašpārliecinātību un drosmi, jo pašai bija jāatrisina visas neskaidrības. Atceros, ka, ierodoties Anglijā, visvairāk baidījos par savām komunicēšanās spējām svešvalodā. Taču šī pieredze auga, jo tagad spēju brīvi izteikt savas domas un jautāt.

Devos mājās ar sajūtu, ja būtu iespēja palikt Lielbritānijā, Portsmutā ilgāk, es noteikti to izmantotu.  Vēlētos vēl vairāk uzlabot savas valodas prasmes un aizkavētos, lai pavadītu vairāk laika ar tiem brīnišķīgajiem cilvēkiem, kurus es tur satiku, protams, ar meitenēm komunicēju arī pēc prakses sociālajos tīklos.

Gribu pateikties savai skolai par šādu piedāvāto iespēju. Ja nākošajā gadā būs šāda iespēja, tad to noteikti nepalaidīšu garām.

Projekts ,,Inovācijas mākslas un dizaina izglītībā – pamats radošās industrijas darba tirgum’’, Nr.2018-1-LV01-KA102-046906

2017

RMDV audzēkne Līga Avotiņa:

Tā ir lieliska iespēja

Man tika dota vienreizēja iespēja doties ārzemju praksē uz Itāliju. Šajās trīs nedēļās, ko pavadīju saulainajā Itālijā, es ieguvu jaunas zināšanas, iepazinu itāļu kultūru un jaunus cilvēkus.

Šis bija unikāls piedzīvojums. Novēlu ikvienam izmantot šo iespēju, nenožēlosiet! Iespēja apskatīt citas valstis, saņemt jaunas zināšanas un emocijas – tas ir lieliski!

Paldies par doto iespēju!

Projekts ,,Apgūt Eiropas veiksmīgos piemērus dizaina un mākslas izglītībā’’, Nr.2017-1-LV01-KA102-035290

RMDV skolotāja Zane Skutāne:

Vēl ilgi paliks atmiņā

Spānija mūs sagaidīja ar neticami siltu un saulainu laiku, kā arī ar smaidīgiem un atsaucīgiem cilvēkiem. No visdrūmākā Latvijas gadalaika pārcelties uz ziedošu vasaru bija ne tikai patīkami, bet arī veselīgi. Aizmirsās gan garais ceļš, gan nogurums, un, iekārtojušies viesnīcā, devāmies apskatīt tuvāko apkārtni. Jāatzīst, ka esmu bijusi dienvidos tikai vasarā un, tik vēlā rudenī, redzot ziedošus kokus un krūmus, jutos sajūsmināta un patīkami pārsteigta. Brauciena neatņemama sastāvdaļa – Seviļas kultūrvēsturisko objektu iepazīšana un apskate. Visdziļāk sajūsmināja trīs pasākumi: Flamenko vakara un muzeja apmeklējums, Seviļas gotiskā katedrāle un, protams, islāma pils Real Alcazar. Flamenko tās dzimtenē vienkārši jāredz, jādzird, jāsajūt, to enerģētiku nevar aprakstīt, tāpat kā citas akustiski vizuālās mākslas. Seviļas gotiskā katedrāle pārsteidza ar savu monumentalitāti. Katedrāles iekšiene bija pārbagāta ar gleznām, skulptūrām, kapelām, grezniem ornamentiem, vitrāžām, reliģiskiem artefaktiem. Apmeklējot islāma pili Real Alcazar, pārņēma sirreālas sajūtas, jo biju pārsteigta par  grezno austrumniecisko arhitektūru, iepriekš kaut ko līdzīgu redzot tikai vēsturiskā vai pasaku kino. Brīžiem likās, ka tā ir butaforija: pārāk skaisti, lai būtu patiesība. Vēl piedzīvoju negaidītu pārsteigumu, kas arī bija šī brauciena vienīgais tekstilmākslas darinājums – kādā no zālēm pie sienām atradās milzīgi gobelēni. Šīs pils teritorijā – arī pasakains dārzs ar ziedošu rožu, palmu, apelsīnkoku, citronkoku un daudziem citiem nezināmiem eksotiskiem augiem. Pa zili baltiem flīžu mozaīkas celiņiem pastaigājās pāvi, gaisā varēja just saldu, ļoti bieži apstādījumos izmantoto Seviļas nacionālā auga aromātu Azahar – īsta austrumu pasaka, no kuras negribējās aiziet. Pils augšējos stāvus arī mūsdienās apdzīvo Spānijas karaļnams. Vēl visam priekam klāt bija brauciens uz pilsētiņu Cadiz, kura atrodas okeāna krastā. Tā veselu dienu pavadījām, baudot saulaino laiku un apskatot ļoti skaisto piekrastes pilsētiņu. Galvenais brauciena mērķis – Seviļas mākslas skolu apmeklējums. Tās atradās divos atsevišķos kompleksos un arī tematiski sadalītas. Mūs laipni sagaidīja skolas vadītājs, kurš izrādīja un izstāstīja par katru no katedrām. Bija interesanti apskatīt klātienē lielo nozaru daudzveidību. Blakus mūsdienu tehnoloģijām šī skola godā un mēģina saglabāt vecos amatus un arī autentiskas tehnoloģijas, kādas tās bijušas gadsimtiem ilgi. Tas mani ieinteresēja daudz vairāk par datoriem, kuri tagad ir visur. Bet, kā radošam cilvēkam, vairāk gribējās praktiski izmēģināt kādu no tehnikām. Ar baudu noskatījos uz stikla apstrādes, flīžu mozaīkas un fresku veidošanas darbnīcām. Nebūtu slikti noorganizēt arī skolotājiem kādu paraugstundu, kurā varētu kādā mums svešākā nozarē apgūt iemaņas.

Tagad pārskatot fotogrāfijas, var secināt, ka nedēļas laikā ieguvām milzīgu informācijas bagāžu, kuru vēl ilgi varēs analizēt un pielietot savā radošajā darbā. Man šis brauciens paliks atmiņā ar pozitīvu emociju bagātiem mirkļiem, kuri priecēja gan acis, gan sirdi.

Projekts ,,Apgūt Eiropas veiksmīgos piemērus dizaina un mākslas izglītībā’’, Nr.2017-1-LV01-KA102-035290

RMDV audzēkne Džeina Lubāne:

Kļuvām radošāki

Prakse Itālijā bija lieliska! Ieguvu ne tikai labas iemaņas datorprogrammā ,,Adobe Illustrator”, bet arī izpratu jauna logotipa tapšanas sarežģīto procesu. Protams, interesanti arī bija citi uzdevumi – vairāk radošāki un kreatīvāki. Darbs bija intensīvs, sākotnēji pat grūts. Lielisku skolotāju palīdzība lieti noderēja. Spilgtas atmiņas ir par brīvdienās pavadīto laiku: mums bija iespēja aizbraukt ekskursijās uz Sant Arkandželo un Sanmarīno. Tik skaistas vietas ar to senatnīgo auru, jaukiem un izpalīdzīgiem cilvēkiem nekad neaizmirsīšu.

Projekts ,,Apgūt Eiropas veiksmīgos piemērus dizaina un mākslas izglītībā’’, Nr.2017-1-LV01-KA102-035290

RMDV skolotāja Irēna Vilčuka:

Ciemos Sicīlijā

Palermo, kā arī visa Sicīlija, ir pilsēta, kurā ir vērts ierasties un ieraudzīt. Dažās dienas mēs paspējām apskatīt tikai mazu daļu no lielās megapolises – tā bija interesantākā pilsētas daļa. Šauras ieliņas, vecas mājas, senas katedrāles, laukumi ar monumentiem, strūklakām, bezpajumtnieki ar suņiem, guļošiem uz matračiem zem platajām marmora palodzēm, normāņu,  baroka, arābu vai cita stila ēkas un netīrumi uz ietvēm. Palermo nav glancēta no žurnāla vāka pilsēta, un tieši tas padara to tik pievilcīgu, dzīvu, nesamākslotu. Uzreiz aiz mājas stūra, kur mēs dzīvojām, pilsētas laukums ar četrām senām dažādu konfesiju katedrālēm un pilsētas municipalitātes ēku. Šis laukums demonstrē pilsētas būtību -multikulturālu un daudznacionālu, kurš ir paņēmis sevī visas tautas un visas kultūras, kuras kādreiz bija atnākušas uz Sicīliju un sintezēja sabiedrību un to kultūru, kādu mēs atradām Sicīlijā tagad, 21. gadsimtā. Sicīlieši akcentē dažādas asinis, dažādas reliģijas, dažādas tradīcijas, dažādu kultūru – gan augstu, gan sadzīves un līdz šīm turpina to darīt. Viņi lepojas par to. Par sevi viņi saka, ka ir toleranti plašā šī vārda nozīmē. Un, šķiet, mēs paši to redzam un jūtam. Tāpēc ir saprotama viņu attieksme pret bēgļiem, kas lielā daudzumā nāk uz viņu zemi un saņem patvērumu, rūpes, viņiem organizē nometnes, ēdina, rīko seminārus, kursus, mēģina integrēt.

Sicīlieši ir draudzīga tauta. Viņiem ir svarīgs tu, kā cilvēks, kā personība, nevis no kurienes tu nāc, kāds tev ir statuss, kādas reliģijas pārstāvis tu esi, kādas tautības vai ādas krāsas. Šī atmosfēra ir jauna pieredze mums, Latvijas iedzīvotājiem, kur tāda tolerance, kaut ir pasludināta par pareizo ideoloģiju, bet neīstenojas dzīvē. Iespējams, ka mēs vienkārši neprotam tā rīkoties, un tāpēc pieredze kontaktēties ar sicīliešiem ir noderīga kulturoloģiska pieredze, kuru ir vērts izplatīt un kultivēt starp mūsu valsts jauniem cilvēkiem. Droši vien tas bija šī brauciena visstiprākais iespaids par šo nepazīstamo valsti (es visu laiku saku Sicīlija un sicīlieši, nevis Itālija un itāļi, jo, kā sicīlieši paši saka, viņi ir kaut kas cits, atšķirīgs no itāļiem). Protams, kultūras objekti, kurus mēs apmeklējam Palermo, Čefalu, Agrigento, Monrealē atstāja lielu iespaidu, bet tas bija sagaidāms.

Uz mums, ziemeļu cilvēkiem, protams, iespaidu atstāja dienvidu daba – liela bauda, interese un kultūras šoks. To, ko mēs parasti redzam atklātnītēs par eksotiskajām valstīm, viss tas ir daļa no viņu savvaļas dabas, kā arī pilsētas landšafta. Palmas, kaktusi, liānas, citrusa koki, ziedošās zāles marta sākumā – tas viss sastāda kā lauku savvaļas ainavu, tā arī mākslīgi un mākslinieciski izveidoto pilsētas ainavu. Atšķirībā no mūsu zemes, es nepamanīju, kā viņi izmanto ,,landšafta “dizainā  svešo zemju augus. Daudz izmanto podos stādītos augus, lai izrotātu ielas, māju un pagalmu ieejas. Ir jūtams, ka tā ir senā tradīcija.

Ļoti labu iespaidu atstāja tās mācību iestādes, kuras mēs apmeklējām. Tās bija divas skolas, viena no tām sastāvēja no trīs daļām, kuras atrodas dažādās pilsētas vietās, katrai ir sava vadība, katrai ir atšķirīgas nodaļas, katrai sava atšķirīga atmosfēra, tradīcijas un, šķiet, tās sacenšas savā starpā (Mākslas skola ,,Almeida“ un tehniskā ekonomikas skola, licejs  Artistico Ragusa Kiyohara Parlatore). Iespaidoja tas, kā skolas programmas un darbība ir pietuvināta ikdienas dzīvei, darbi tiek izmantoti vai speciāli pagatavoti pilsētas vajadzībām, svētkiem, ikdienai. Ainavu dizaina nodaļā studenti pārveido, uzlabo, piemēro noteiktām vajadzībām Palermo ielas  un laukumus, kurus  izvēlas, jo tie patiešām  prasa rekonstrukciju, jo tādu ielu Palermo ir daudz, saka, ka vēl kopš kara laikiem. Skolas struktūra ir atpazīstama, protams, ir atšķirības no mūsu skolām, bet sistēma ir saprotama. Skolās valda radoša atmosfēra, studenti paši apglezno telpas, kurās uzturas, visapkārt daudz darbu, tos neslēpj krātuvēs, darbus var apskatīt koridoros, zālēs, darbnīcās. Kopā tiek eksponēti studentu un skolotāju darbi. Skolas izsaka lielu vēlmi sadarboties, apmeklēt Latviju, jo viņi ir dzirdējuši par mūsu valsti, zina nosaukt galvaspilsētu, zina arī, ka pie mums ir auksti.

Sicīlija atstāja iespaidu, ka tur ir ko redzēt, ir ko mācīties, ir vērts sadarboties ar turienes cilvēkiem.

Projekts ,,Apgūt Eiropas veiksmīgos piemērus dizaina un mākslas izglītībā,’’, Nr.2017-1-LV01-KA102-035290

RMDV audzēkne Nellija Sila:

Jauniešu dzīve top krāsaināka

Iemesls, kāpēc vēlējos piedalīties – valodas pilnveidošana. To arī saņēmu. Uzlaboju savas zināšanas arī dažādās datorprogrammās, kas palīdz vēl joprojām. Iepazinu Itālijas kultūru un tās paražas. Lielākais devums no šīs prakses – lieliski pavadīts laiks un, neapšaubāmi, neaizmirstamas atmiņas. Man ir neviltots prieks par to, ka bija sniegta šī lieliskā iespēja. Ieguvu daudz neaizmirstamas pieredzes, pozitīvu emociju un brīnišķīgu skatu. Ja man vēl kādreiz būs iespēja piedalīties, es darīšu visu, lai piedalītos. Vēlos vēl un vēl! Centīšos un labi mācīšos, lai man tiktu sniegta šāda iespēja atkārtoti. Vēlos teikt milzīgu paldies organizatoriem un šīm iespējām. Jūs padarat jauniešu dzīves krāsainākas! Tas, ko varu ieteikt citiem – ja Jums tiek sniegta iespēja, nepalaidiet to garām!

Projekts ,,Apgūt Eiropas veiksmīgos piemērus dizaina un mākslas izglītībā’’, Nr.2017-1-LV01-KA102-035290

RMDV audzēkne Renāte Zinovjeva:

Prakse uzmundrināja un motivēja

Prakse man deva labus teorētiskos un praktiskos pamatus logotipa izstrādē un darbā pie bukleta veidošanas. Prakses vadītājas sniegtā informācija un praktiskā darbošanās man bija jauna un saistoša. Arī svešvalodas, jo praksē sarunājāmies tikai angļu valodā, uzlabošana man noderēs turpmāk. Ja kas nebija skaidrs, prakses vadītājas pacietīgi un pieklājīgi izskaidroja, sakot, ka mācīšanās procesā var arī kļūdīties, kaut ko nesaprast – tas ir normāli.  Bijām arī  nodrošināti ar visiem nepieciešamajiem mācību līdzekļiem. Jāteic, ka praksē bijām noslogoti, bet iegūtie rezultāti deva mundrumu. Brīvajā laikā pat neradās tāda doma par palikšanu viesnīcā, jo gribējās apskatīt kaut ko jaunu, bija ziņkāre ieraudzīt kaut ko aizraujošu. Līdz šim brīdim ir neaizmirstamas emocijas un vēlme vēlreiz doties uz saules pilno Itāliju.

Projekts ,,Apgūt Eiropas veiksmīgos piemērus dizaina un mākslas izglītībā’’, Nr.2017-1-LV01-KA102-035290

2016

RMDV audzēkne Marika Šeinova:

Praksē ārpus Latvijas jau otro reizi

Projekta ietvaros es mācijos divās Bulgārijas skolās, kuras bija divās pilsētās. Viena no tām galvaspilsētā – Sofijā, otra, Blagoevgradā, pilsētā, kura atrodas kalnu pakājē.

Prakses laikā papildināju jau esošās zīmēšanas un gleznošanas prasmes, taču vairāk iedziļinoties, jo līdz šim nebija nācies nedz zīmēt, nedz arī gleznot dzīvu modeli. Tas bija liels pārbaudījums. Ieguvu zināšanas arī keramikas mākslā un grafikā. Pilnveidoju angļu valodas prasmes un ieguvu bulgāru sarunvalodas pamatus, kas nebūt nebija grūti saprotama, jo atsevišķi vārdi bija līdzīgi un ar to pašu nozīmi kā krievu valodā. Tas bija pluss, ka pārvaldu šo valodu.

Šo trīs nedēļu laikā ieguvu jaunas paziņas, arī draugus, ar kuriem apmainījāmies kontaktiem. Lai arī laika apstākļi mūs nelutināja, tomēr aplūkojot pilsētu guvu ļoti pozitīvas emocijas.

Šo trīs nedēļu laikā guvu pārliecību, ka ir jāturpina iesaistīties dažādos projektos, kurus sniedz skola, jo jau otrais prakses brauciens Erasmus+ projekta ietvaros ir bijis fantastisks!

Pateicos par atbalstu un iespēju iegūt pieredzi Bulgārijā!

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

RMDV audzēkne Sarmīte Krasovska:

Jaunas un noderīgas zināšanas

Runājot par praksi Bulgārijā, interesants bija mācību process. Kaut kas jauns man bija pilnā auguma modeļu zīmēšana, jo šajā sfērā tā kārtīgi nebiju darbojusies, bet man patika un, manuprāt,  bija noderīgi. Par grafiku es maz ko zināju, bija forši atsvaidzināt un papildināt zināšanas. Blagoevgradā man īpaši patika, jo atšķirībā no Sofijas, tur 20 minūšu laikā varēja atrasties kalnos, aiziet prom no pilsētas burzmas un atrasties skaistā ainavā. Maza, bet interesanta pilsēta. Arī skolotāji vairāk ieinteresēja Blagoevgradas skolā. Īpaši grafikas skolotājs, viņš mums arī mācīja zīmēšanu un pastāstīja par ikonogrāfiju. Līdz ar to vēl interesantāk šķita apskatīt sakrālās mākslas objektus. Noderīgi bija ielūkoties muzejos un galerijās.

Paldies par sniegtajām zināšanām un iespēju baudīt citas valsts skaistumu!

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

RMDV audzēkne Inita Moroza:

Mācījāmies un baudījām kultūru

Praksē muzejā vislielāko uzmanību piesaistīja akvareļu darbi. Skolās aizrautīgas bija keramikas un zīmēšanas stundas, arī iespējas izzināt multimedijus. Nogaršojām tradicionālo virtuvi. Nedēļas beigās mums bija aizraujoša ekskursija uz Melnika kalnu, kas ir 437 m virs jūras augstuma, apmeklējām Rilas klosteri un baznīcas. Atmiņas ir brīnišķīgas!

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

RMDV audzēkne Laine Giluče:

Pēc prakses man ir fantastiskas sajūtas

Bulgārijas daba un dzīvošana Sofijā un Blagoevgradā radīja fantastiskas sajūtas, katru dienu redzot nebeidzamus dabas plašumus un spēcīgas kalnu virsotnes. Sniegainie laikapstākļi neapturēja mūs arī uzkāpt Melnikas burvīgajos kalnos. Valsts ir skaista, valdzinoša ar antīku kultūru, gleznainu ārieni un viesmīlīgiem cilvēkiem. Tieši iepazītie cilvēki prakses skolās atmiņā paliks kā draudzīgi un laipni. Apmeklējot stundas Sofijas mākslas skolā un Blagoevgradas skolā, jutos ļoti brīvi un nepiespiesti. Skolās valdīja mākslinieciska vide un sava veida bohēma, kas radīja patīkamu noskaņojumu tur darboties. Skolēni – draudzīgi un zinātkāri, skolotāji – laipni un atsaucīgi.

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

RMDV audzēknis Aleksandrs Jekimovs:

Jauna vide palīdz kļūt pašpārliecinātākam

Vēlos atgriezties abās skolās, jo ieguvu ne vien jaunas zināšanas un draugus, bet vēlmi turpināt mācības ārpus Latvijas. Jauna vide cilvēku atraisa, liek viņam vairāk domāt, kļūt pašpārliecinātākam.

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

RMDV skolotāja Agra Ritiņa:

Praksē pietiek laika gan mācībām, gan labai aptūtai

Sofijas pilsētas Nacionālajā mākslas skolā ,,Ilia Petrov” vairāk apguvām akadēmisko zīmējumu un gleznojumu. Profesionālu skolotāju vadībā kopā ar vietējiem izglītojamajiem mūsu audzēkņi pirmajās dienās zīmēja sēdošas sievietes figūru. Uzdevuma mērķis bija zīmējuma kompozīcija uz papīra un figūras zīmējums, ievērojot cilvēka proporcijas, kustību un perspektīvu. Spējīgākie izglītojamie uzzīmēja tonālu zīmējumu. Darbs veicās mūsu skolas Mākslas programmas audzēknēm, jo cilvēka figūras zīmējums ir arī mūsu skolas programmā. Pārējiem šis uzdevums bija jāveic pirmo reizi. Neskatoties uz to, izglītojamie uzrādīja ļoti labas zīmētāju spējas. Humanitārajā arodvidusskolā ,,Sv.Kirila un Metodija” Blagoevgradā audzēkņiem bija iespēja apgūt keramikas, grafikas un koktēlniecības prasmes.  Pēc savām skicēm audzēkņi veidoja rotaļlietu figūriņas. Mūsu zēni piedalījās koktēlniecības nodarbībās. Skolotāji uzteica audzēkņus par teicamām zināšanām, spējām un disciplīnu uzdevumu veikšanā. Mūsu skolas jaunieši slavēja Bulgārijas skolotāju ieguldījumu viņu apmācībā, kā arī vietējo jauniešu atsaucību.

Galerijā VARNA iepazinām Starptautisko akvareļglezniecības triennāli. Starp daudziem citu valstu māksliniekiem atradām latviešu gleznotāja Daiņa Gudovska darbu.

Brīvdienās – fantastiskas ainavas ar ceļu kalnā! Rilas klosteris ir viens no greznākajiem un apjomīgākajiem ar 300 telpām gan mūkiem, gan viesiem. Uz šo vietu tiek vestas visas ārvalstu delegācijas. Pašlaik klosterī kalpo tikai 9 mūki. Iemesls – klosteris ir ļoti iecienīts tūristiem un ikdienā blīvi apmeklēts, bet mūki vēlas dzīvot noslēgtā vidē. Klosterī ir ļoti bagāta senu rakstu, grāmatu kolekcija un dažādas relikvijas. Vēl tagad notiek citu valstu dāvinājumi tam. Pēc klostera ir kāpiens Rila kalnā. Tas ir citāds nekā Melnikas apvidus kalns. Tas ir sniegots un lieliem kokiem noaudzis kalns. Gājiens arī bija ilgāks un fiziski grūtāks. Man tas bija kā svētceļojums svētdienā!

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

Citu valstu pieredze mums svarīga inovāciju ieviešanā

RMDV skolotājs Norberts Kudiņš:

Mēs bijām nenogurdināma ziņkārīgo biedru grupu, kura pilnveidoja zināšanas Itālijas mākslas un kultūras vēsturē, apskatīja vēstures pieminekļus, par kuriem mācījāmies jau skolā. Prieks bija apmeklēt mākslas izglītības iestādes un sazināties ar kolēģiem izglītības jomā. Šo pieredzes apmaiņu rezultātā vēlreiz sapratu, ka gan mākslas izglītība, gan tās virzieni Eiropā ir ļoti līdzīgi. Tāpēc svarīgi bija salīdzināt un labāko ieviest savā skolā.

RMDV skolotāja Skolotāja Iveta Ošāne: 

Prieks, ka Itālijas mākslas un dizaina skolas veicināja mūsu vēlmi savā skolā ieviest jaunas izglītības programmas. Tas ir būtiski, lai uzrunātu jaunus audzēkņus, kā to dara skolas Eiropā.

Projekts ,,Eiropas labie piemēri mākslas un dizaina izglītībai Latvijā’’, Nr.2016-1-LV01-KA102-022584

2015

RMDV audzēkne Kristīne Šubrovska:

Prakse Spānijā man bija ieguvumu laiks

Praksē pavadītajā laikā papildināju savas zināšanas dažādās datorprogrammās.

Iemācījos orientēties svešā pilsētā, apguvu spāņu valodas pamatus un papildināju angļu valodas zināšanas.

Uzzināju daudz faktu par Seviļas pilsētas vēsturi, arhitektūru, nacionālajiem ēdieniem, mākslu un mūziku.

Iemācījos būt patstāvīga un neapjukt sarežģītās situācijās.

Ieguvu jaunus draugus un daudz pozitīvu emociju.

Projekts ,,Iemācīties un ieviest tradīcijas un inovācijas no Eiropas skolām’’, Nr.2015-1-LV01-KA102-013147

RMDV audzēkne Laura Stūris:

Neaizmirstama pieredze

Trīs nedēļu laikā, ko es pavadīju praksē Spānijā, ir gūta neaizmirstama pieredze, sadarbojoties ar profesoriem un studentiem, kas ir saistīti ar fotografēšanas un mākslas nozarēm.

Palikušas tikai patīkamas emocijas, ar kurām ir prieks dalīties. Tā ir lieliska pieredze. Šī prakse ikvienam no mums ir sniegusi atspēriena punktu tālākajā dzīvē. Nācās saskarties ar neparastām situācijām, kā arī vairāk nācās strādāt ar sevi, lai gūtu pārliecinātību
par saviem spēkiem.

Projekts ,,Iemācīties un ieviest tradīcijas un inovācijas no Eiropas skolām’’, Nr.2015-1-LV01-KA102-013147

RMDV audzēkne Marija Satibaldijeva:

Prakse uzlādēja un iedvesmoja

Tā bija ļoti aizraujoša pieredze, jo mēs iepazināmies ar jaunu valsti – Spāniju, tās tradīcijām, satikām jaunus cilvēkus, kā arī uzlabojam savas zināšanas un prasmes profesionālajā jomā.

Dzīvojot Spānijas pilsētā Seviļā, ne tikai paplašināju redzesloku par pasauli, bet arī esmu uzlādējusies ar emocijām un  iedvesmu, kas sekoja līdzi ilgu laiku.

Brauciens uz Spāniju uzdāvinājis lielu un reizē mūžīgu lādi pilnu ar atmiņām!

Projekts ,,Iemācīties un ieviest tradīcijas un inovācijas no Eiropas skolām’’, Nr.2015-1-LV01-KA102-013147


ATRODAMIES



KONTAKTI


Adrese: Baznīcas 34A, Rēzekne, LV-4601

Tālruņi:

64622676; 20242878 (lietvedība)

26462211 (mācību daļa)

64622732 (grāmatvedība)

27822265 (mākslas skola)

29349279 (dienesta viesnīca)

Fakss: 64622676

e-pasts: rmv@inbox.lv


SEKO MUMS





© 2021 RĒZEKNES MĀKSLAS UN DIZAINA VIDUSSKOLA