Gleznošanas konkursa “Ne-Patiesības” uzvarētāja apmeklē Briseli
Septembra vidū MIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas J. Rozentāla Mākslas skolas audzēkne Marija Timofejeva kopā ar pedagoģi Vitu Jurjāni devās uz Briseli, lai apmeklētu Eiropas Savienības galvaspilsētas ievērojamākos apskates objektus: Eiropas Parlamentu un Eiropas Komisiju, Renē Magrita un glezniecības vecmeistaru muzeju, “Atomium”, dizaina muzeju, vecpilsētu, jūgendstila arhitektūru un daudz ko citu.
Brauciens bija balva par uzvaru gleznošanas konkursā “Ne-Patiesības”, ko pagājušajā mācību gadā organizēja Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola (šobrīd MIKC Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola) sadarbībā ar Europe Direct Austrumlatgalē, kas arī finansēja galveno balvu konkursa uzvarētājam.
“Viss šis brauciens likās kā dāvana no likteņa. Nevarēju pat cerēt uz tik kolosālu ceļojuma kompāniju un programmu! Šis paliks manā atmiņā uz ilgu laiku,” pastāstīja konkursa uzvarētāja Marija Timofejeva. “Biju pārsteigta ar Briseles Laikmetīgās Mākslas muzeju. Īpaši novērtēju mākslinieces Candice Breitz video – mākslas darbu “Whiteface” (2020). Mēs nosēdējam un ar pilnu uzmanību noskatījāmies 20 minūtes no šī darba, un pat negribējās iet prom. Māksliniece pārsteidza ar savu brīnišķīgo humora izjūtu, runājot par tik sarežģītu tēmu kā rasu diskriminācija.”
“Atmiņu apcirkņos paliks arī vizīte uz Eiropas parlamentu, Eiropas Komisiju, Eiropas Vēstures mājas apmeklējums un viesošanās Eiropas Informācijas centrā. Pārsteidz vēriens, lieliskā arhitektūra un telpu arhitektoniskā uzbūve, lakoniski veidotās ekspozīcijas, kurās informācija nenogurdina, bet piesaista uzmanību un trāpīgi informē par būtisko. Tieši tā, kā tam būtu jābūt, lai skatītājs neaizbēgtu jau pēc pirmajiem metriem izstāžu telpās,” savus iespaidus atklāja Vita Jurjāne, Marijas skolotāja un MIKC NMV J. Rozentāla Mākslas skolas profesionālo mācību priekšmetu metodiskās apvienības vadītāja, gleznošanas un kompozīcijas skolotāja.
“Koncentrēti īsā periodā redzējām daudz mākslas darbu. Domājot par ceļojuma iespaidiem, viskrāšņāk un spēcīgāk tomēr uzrunā laika svarus izturējušie glezniecības meistardarbi: Renē Magrita, Rubensa, Van Deika, Brēgeļa gleznas. Nenoliedzami modernās tehnoloģijas ar lāzeriem, LED lampām un 3D tehnoloģijām tiek arvien plašāk lietotas, tās valdzina un aizrauj, taču saprotams, ka nākotnē šīs tehnoloģijas redzēsim vēl daudzkārt līdzīgās izpausmēs, bet glezniecības šedevri nav reproducējami. To vērtību nosaka trīsas, ko sajūtam, sastopoties ar mākslas darbu oriģināliem,” uzsvēra Vita Jurjāne.
“Brisele ir iedvesmojoša pilsēta. Tā pārsteidz ar plašumu, gaismu, mērogiem, lielisku arhitektūru, gan šarmantiem jūgendstila kvartāliem, gan jauno stiklos mirdzošo būvju varenību, kultūras un mākslas pieminekļu pārbagātību, ar drosmi un harmoniju,” rezumē konkursa uzvarētājas. “To sajūsmu un emocijas, ko izdzīvojām šajās četrās Briseles ceļojuma dienās, neviens neatņems, tā, kā jebkura enerģija, sildīs un dos sparu jauniem lidojumiem!”